MADRID

The hotel:

Hotellet vi bodde på var såååå fint. Det var mitt i centrum på Gran Via och var ett designhotell, så inredningen var otrolit cool. Trappuppgången var av marmor, och rummen och trappan var fylld med gamla foton, superfina. Det vill jag också ha. Färgerna gick i svart, vitt och rött... Terasses var på taket, med en utsikt över hela stan, underbart. På sommaren kan jag tänka mig attt många gäster tog sig en drink där!








vår utsikt:





The City:

Madrid som stad är otroligt ren och vacker, men en ny favoritstad blev det nog inte, man saknar nog en kust, stranden. Vädret var soligt och till o med ganska varmt och det var kul och sitta på terassen med ett glas vitt vin. Och se på la gente espanola. Vi såg de flesta turistställena och visst var de fina. Mera arkitektur som i Spanien borde finnas överallt, det ser så snyggt ut. Tex om man jämför deras riksdagshus med vår granithög.

Terazza

El Palacio Real (kungahuset)

Iglesia Real



Puerta de la Independencia

Metropolis

Puerta del Sol/Plaza Mayor

 

Museo del Prado

Santiago Bernabeu

Parco de Retiro

El Ayuntamiento (riksdagshuset, jämför sedan med vårt)

Templo de Debod

Fina hus

The Outfits:

En för varje dag, eller egentligen mera haha....

Cardigan: GinaTricot  Topp: Gina    Leggings: H&M

Klänning: Bershka    Cardi: GinaTricot   Bälte: H&M   Väska: Guess   Och min älskade Starbucks Vanilla Latte som accessoar...

Kjol, topp och cardi: GinaTricot   Skor: Primark   Väska: Guess

Jeansskjorta: GinaTricot  Cykelshorts: Gina   Jacka: H&M   Skor: Urban Outfitters

Kjol: H&M   Tshirt: Stradivarius   Cardi: Gina   Skor: Primark

Ojjj vad långt inlägg det blev, och jag skrev inte ens ännu om shoppingen. Hoppas ni orkar läsa, hahaaa....

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0