La future, j'en pense beaucoup et souvent...

Hej bloggen!

Igår hade vi en universitetsdag, och besökte både Uni Helsingfors och Hanken. På förmiddagen var vi på Uni och fick höra en såå tråkig föreläsning, och efter en kort natt var det nära till zzzzz..... Men den korta presentationen om Juridiska Fakultetet var intressant, och tjejen som berättade till oss om ämnet var den enda energiska föreläsaren på plats. Efter morgonens program hade vi paus och åkte till Fanny goes to Hollywood med tjejerna. Vi åt supergott och tog ett glas vin, mysigt!



söta Issa

På eftermiddagens program stod nästa besök, Svenska Handelshögskolan. Där var presentationen av skolan helt jättebra, jämfört med Uni, och jag måste nog säga att jag blev ganska inspirerad. Studentlivet såg kul ut och studierna lät intressanta. Men ännu står jag här och svajar mellan juri och hanken, vad vill jag???  Just nu ser det ut som jag skulle söka till ca sex skolor, två i Sverige, Finland och England var:

Handelshögskolan i Stockholm (dit jag helst vill)


Hanken




London School of Economics



London Business School


Stockholms Universitet

Och dessutom Åbo Akademi/uni och Uppsala Universitet. Vi får se var jag kommer in till nästa år!?!?

Efter vår Universitetsdag for jag och Ellen på en kopp kaffe till Torrefazione, och ryktet om att de har stans godaste kaffe fick bekräftelse för mig. Kaffe och kanelbulle, mmmm! Nu väntar jag bara helt otroligt mycket på veckoslutet och de kommande veckrona. Fester, födelsedagar, utgång, Cubabar, Aussiebar haha... Imorgon har vi 80-tals fest på jobbet, på lördag Fannys tuparen och Svenska Natten på brunnen. See y'all there!!!!


Kanske vi ses ute på stan i dessa outfits, hmm...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0