My favourite destinations!

Jag har haft turen att resa mycket i mitt liv och det här är mina top 5 ställen, städer och värme!

Cities:

5. Paris



Den mest romantiska och vackraste staden jag någonsin varit i. Allt är très chic och så får man förstås höra en massa härlig franska. C'est très fantastique!



4. New York



Här finns ALLT! En riktig kulturmix. Det är en härlig stad, men också en enorm stad, som ibland känns nästan lite för stor. Men bara nästan!



3. London



Love, love London. Shoppingen är härlig, människorna är trevliga och har sina härliga british accents som jag inte kan få nog av, och Pubbarna är mysiga. Här skulle jag villa bo en tid av mitt liv! Fabulous nightlife också!



2. Rom



En till stad som är så otroligt vacker. Det skulle vara lätt att hitta en bostad i Rom, alla hus är snygga. Maten är god, det är varmt och männen är ju inte helt hemska att se på. I fell in love with Rome two years ago, nu vill jag tillbaka!


1. Stockholm



Stockholm har allt jag vill ha. Det är stort, men ändå nära hem. Det är mer internationellt och mer öppet, men har ända en nästan likadan kultur. Jag vill flytta till Stockholm!




Beaches:



5. Teneriffa, Spanien

 

Det ser så tufft ut när sanden är svart...


4. Thailand




Härligt, varmt och vackert, men minus för turisterna! Det finns miljoner...


3. Curacao



WOW! Men de är små!


2. Southern California



Lite patriotisk måste man vara, eftersom jag själv bott i SoCal i ett år, i San Diego och faktiskt solat på denna beach, Mission Beach. Mission Beach, Pacific Beach, Imperial Beach, Venice Beach, Coronado, Encinitas, Carlsbad, Newport Beach, Huntington Beach, Laguna Beach. Hela kusten har otroliga stränder, och surfare!



1. Dominikanska Republiken



One word: Paradise!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0