Trööög....

Både jag och datorn, dvs. Vi hade modda preli häromdagen och det tog nog verkligen på krafterna, så jag somnade på soffan och drog en två timmars nap. Whoops.... Häromdagen såg jag förresten en dokkare om "real life slumdog millionaires" som handlade om slummen i Indien, och det ger nog lite perspektiv till hur bra vi egentligen har det. Så det är mitt nyårslöfte för i år: Klaga mindre, du har det bra! Förresten så har jag int hunnit med en årsresumé för min dator e så långsam att ladda upp bilder men nu har jag suttit här en stund så det blev äntligen färdit (suck och pust). Sååå Januari - December 2010 here it goes:










Januari: Det blev kallt, och snön färgade marken vit. Men vi drog ut med snöskoter istället. Och stiga efter det haha, det var roligt men jag varnar - mycket blåmärken!!!! Efter det hoppade vi i snön och gjorde snöänglar.... Jag festade med en grupp underbara brudar, som alla nu är långt borta från mig och som jag saknaar MAAASSSSOOOR!!!! Jag myste med kettupupu, haha, och började bli trött på kylan! Vi åt ett megafint pepparkakshus för jag söndrade det. I MISSTAG! Och så hade vi lunch på BellaCiao dagen före Bella for till Miami :(











Februari: Blev överfallen av mina kära ABIn. Härligt, don't you think? Men en tår föll nog när jag vinkade av dom vid skolans gård. Unbelievable att det är vår tur om några futtiga veckor. Nå, penkkis var glömt nästa morgon och det var dags för vår egen prinsessdag. Gammeldancen... Alla var så fina och danserna gick så bra. Det var en oförglömlig dag och tack till alla som var med att göra det!










Mars: Was all about London!! Jobbade massor i början av mars, och skrev en studentskrivning också. Väl framme så hälsade jag på Verkku och Valma på slottet Holloway. Mycket tid spenderades på universityt och lärde känna deras kompisar men såklart var det sightseeing the city, shopping on Oxford Street samt partying som stod på agendan. Everything in style. Får se vad som händer i år, för i går skickade jag applications till tre skolor i London!!!













April: Stockhooolm!!! Vi festade på min kära J:s studentskiva som barbies och britney's haha. Nästa dag gick vi på Moulin Rouge skiva, och stirrade på alla som verkligen satsat! Vi kollade in läget på underbara bar och festade på stureplan! Livet var en fest, men så gick vi också omkring på gamla stan, tog en fika på chokladkoppen, ock mudcake. Så försökte vi få stackars vakten att skratta men vi misslyckades nog lite tyvärr, han va stenhård! Och jag blev kär i staden, och bara jag får en bra studieplats skulle jag villa flytta!










Maj: Solen började sticka fram sig efter en lång och kall vinter. Detta firades med att sola och hoppa lite jubelhopp på trampolinen. Vi gick på Monkis öppningsfest med Bella som kom hem från Miami, brun som vad. Så hade vi en jobbfest på Circus, som slutade med tre blondiner och mycket skratt, älskar mina jobbkompisar! Vi hittade en alleyparty med R och njöt av att värmen hittade oss. Äntligen.














Juni: Midsommaren firades i Hirsalaskogen med bastu och amazing food och fyra underbara damer. Jag saknar er! Därifrån fortsatte vi på en annan fest med ännu mera underbara damer... Dagen efter vaknade vi för en huippuresa som ni säkert redan hört en del om. Öhmm, ja, MALLORCA alltså. Åtta tjejer, ått dagar, otroligt! Denna sommar igen, right tjejjer???











Juli-Augusti: Jobbade mycket. Blä! Drack goda drinkar. Njöt av solen och värmen på fester och terasser. Sysslade med watersports. Hälsade på landet, firade födis på N: sommarstuga, äventyyyr!! Och vilka solnedgångar!!! Började läsa på skrivningar, och när skolan började gjorde jag typ inget annat...










September: Vi åkte på partyweekend till Stockholm, spenderade det på Berns och TGI so thats where you'll find us :) Resten av månaden spenderades framför det vad ni ser på sista bilden....



















Oktober: Färdig med höstens skrivningar. YES! Åkte till Madrid med pappa och njöt av solsken och värme till min förvåning. Kom hem och hade en skoldag i stan, med god lunch och vitt vin. Festade med jobbet och "testkörde" Nissan Juke i Forum. Skålade med champagne. Slutade med att fira Halloween maskerad!













Det blev mörkt. Och plötsligt också vitt igen. Vintern kom. Vi var med och invigde Casa de Fanny, och firade svenska dagen (natten) med samma gång hehe... Några veckor senare firade vi trippelfödis, jag var en av födisbarnen, i ingåskogen. Roliit!!














December: N och K blev studenter, vilket firades stort på Motellet. Så firade vi även K och M:s 18 års fest på Casa, där en julfest också gick av stapeln en vecka senare, men då fick kameran bli hemma :) Så fyllde S 19 år och hade en dundrande after-ski fest, kolla in min skitsnygga O'Neill Pinka jacka haha... Så firades lite lillajul med jobbet - blondinerna i farten. Och så lugnade vi ner oss tilll julen, njöt av snön, bakade pepparkakor, packade julklappar, och stack till sverige på julmarknad. Så hann man med juldagens fest och nedräkningen till det nya året. Och mycket raketer!!!

Där var då 2010, ett år fyllt av skratt, tårar och lycka. Jag hade ett underbart år, som kan vara svårt att vinna. Men 2011 har först börjat och jag är på god fart. So let's wait and see what the new year will bring me. Jag väntar redan med spänning. Förresten så tror jag att det här inlägget är typ tio sidor långt, ojdå... Men it makes up för alla tre veckor jag inte skrivit eller hur?!?! Men gott nytt år ännu på er alla och hoppas 2011 är fullt av trevliga överraskningar, nya äventyr och lycka å skratt å sol i mängder.

Puss

Christa

Kommentarer
Postat av: linn

Jaa, vi har hyrt ett hus på kreta, Rethymon. :)

2011-01-24 @ 12:12:08
URL: http://lieenaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0