Style Inspiration: Prinsessor

Redan som en liten flicka drömde jag om att vara prinsessa, med fina klänningar och tiaror, och en drömprins. Jag tittade på Disneys kända filmer om prinsessor och klädde ut mig till prinsessa på maskerad. Nå, idag är mina drömmar lite annorlunda, men fina klänningar och tiaror består.... För visst har speciellt de moderna prinsessorna en otroligt snygg stil. Den är ofta klassisk och ganska "safe" men nu har prinsessorna blivit modigare och klär sig allt modernare. Dessutom har det blivit en stor prinsess-boom, speciellt nu när kronprinsessan Victoria fick sin Daniel på sommaren. Jag tar ispiration till min stil från många prinsessor (och kanske blivande prinsessor) när jag vill klä mig snyggt, men vuxet och klassiskt. Här är några snygga prinsessor:

1. Kronprinsessan Victoria

Klädde sig förut lite tråkigt, men efter bröllopet med Daniel har hon gjort strålande klädval, många färger och vackra former. Nu har hon nästan gått förbi sin syster i stilkampen. Och vilken bröllopsklänning, modig och vacker. Victoria var en strålande brud...





2. Prinsessan Madeleine

Lillasyster Madeleine är inte sämre hon. Partysessan har vuxit upp nu men hennes stil har alltid varit snygg. Vackra glammiga klänningar och chill vardagskläder. Hon har en lite ungdomligare stil, men very chic ändå...



3. Mary och Marie

De två danska prinsessorna som båda klär sig bra och visar danskt mode, men vem klär sig snyggare??? Marie tycker jag, men det är upp till var och en att bestämma.....



4. Letizia

Spanska kronprinsessan, snygga kläder, men hon är lite för smal för min smak... men hennes dotter är såååå söt!







5. Maxima

Någon som vågar använda färg, självsäkert och snyggt.....



6. Kate Middleton

Inte prinsessa ännu, men snart... kanske.... hoppas. Då skulle Storbritannien i alla fall få en modern och stylish princess!

 





7. Tatiana Blatnik

Ny prinsessa av Grekland, och en supervacker sådan dessutom...

8. Drottning Rania

Så klassisk och vacker, en respekterad drottning. Det syns också i hennes stil!

9. Charlotte Casiraghi

One word. Cool.





Så nog skulle det vara helt kul att vara prinsessa för en dag ännu, vad tycker ni???



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0