SHOPPINGHEAVEN!!!!

Madrid alltså... Inga restauranger hittade vi, men butiker fanns det nog. Gatorna var  fyllda av butiker på rad. Härligt för mig, frustrerande för pappa som ni säkert kan tänka er. Som tur "vågade" han låta mig gå omkring själv. Butikerna i Madrid är dessutom så fina, exempelvis fanns det Zara och H&M i gamla och jättevackra byggnader med marmortrappor, innergård, skulpturer och fönstergluggar. En riktig visuell upplevelse blev shoppingen. Skor fanns det också i miljoneer, och hittade sju par skor jag gillade, som tur hängde bara två med hem.... I Finland hittar jag aldrig skor så det var helt roligt och hitta passande snygga skor.

Så på shoppingsidan kan man inte klaga på Madrid, det var faktiskt en av de bästa shoppingstäderna jag varit i. Nästan så det är värt att resa bara för det, fast staden annars inte är så speciell... Hittade också ett shoppingcenter lite utanför stan med PRIMARK och Hollister, där jag köpte helt för mycket. I Hollister blev jag dessutom helt nostalgisk för USA och spenderade helt mycket. Whooops. Men de doftade så gott, och där var snygga försäljare... Jajaa, excuses. Det enda som är ganska bra att komma ihåg är att typ ingen talar engelska, så lär er lite espanol 101 :) Så klarar ni er nog! Här är vad jag köpte, varför ser det ut som så mycket när man fotar det??? Inte tyckte jag att jag köpte sådär mycket.. Nå nu måste jag leva lite sparsamt....

Stradivarius

Hollister



Primark (äntligen en snygg svart romper som inte får rumpan att se ENORM ut)

Mango (Outlet)

Blanco (Leopard = supertrend i Madrid)

Accessories från Primark, de gulliga headbandsen älskar jag, se nu så fint på Whitney Port från The Hills

 

 

ZARA (hittade precis en sån jag ville ha, lyckliiig)

Poncho från Primark, jättesnyggt för hösten och vintern.

Hollister

Hollister (världens bekvämaste och heter Awesome Buttpants, så vi får se om löftet håller)

Primark

ZARA (världens varmaste och skönaste, kommer helt klart bli en favorit i vinter)

Skooor, älskar mina manshoes och cowboybootsen - alla hade såna i Madrid. Skulle vilja ha ett par bruna också, som man kan använda med söta sommarklänningar...

Jag tog påsen (I couldn't resist, men can you blame me :)

Men nu e det sängdags fast som tur behöver man inte vakna tidigt för det är bara att gå från sängen rakt till skolan (nå kanske int nu riktigt) för vi har Pjamasdag, och bakdag. Så imorgon ska jag hämta detta till skolan, yummmm...

Goodniiigt peopleee!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0