Cheap Wednesday!

Idag har varit en riktigt slapp dag, första dagen på höstlovet. Vaknade först klockan tolv och kollade litet på Prison Break och sedan åkte vi int till stan för att gå på Cheap Wednesday seminariet på G18 i stan. Där fick vi höra om att spara pengar, Aktia hade en föreläsning och så fick vi tips om att leva billigt i stan. På Baker's får man skumppa för en euro varje vardage mellan fem och åtta, visste ni det??? Så fick vi lite mat och kunde gå in på klädbyte. Man kunde hämta kläder som man inte längre använde, och byta ut dem mot andras plagg. Eftersom jag själv organiserat mina böcker och mitt klädskåp igår kväll så lyckades jag hämta hela 30 plagg. Skönt att ha lite tommare skåp. Själv hämtade jag hem lite mindre. En svart jacka, cykelshorts, en kofta och ett linne lyckades jag fynda.

Efter klädbytet fick vi höra om trashion och do it yourself tekniker. Man blev helt sugen på att börja fixa sina kläder själv. Spraya, riva och sy... Till sist hade vi en kort föreläsning om loppisfynd.... Nu vet jag var jag ska hitta billiga julklappar haha... Tycker ni om att gå på loppis? Vad köper ni?? Imorgon ska jag försöka hinna sätta bilder från evenemanget!

Nu sitter jag hemma och packar för imorgon ska jag hit!





MADRID!!!! Det är första gången jag besöker staden och jag ska shoppa, festa, äta tapas och njuta. Det kommer bli en härlig resa... Imorgon kl 17.30 sitter jag i flyget. Dessutom är det extra speciellt för jag ska träffa min bästa vän från mitt utbytesår, Eva som alltså bor i Madrid. I can't wait!!!!

 

Vi för två år sedan!!!!

Adios amigos, vi ses nästa vecka!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0